Fragtpriser

Danmark

Levering af ordrer sker til GLS pakkeshops. GLS har mere end 500 pakkeshops i butikker over hele landet. Vi tilbyder fri fragt til pakkeshops i hele Danmark i løbet af 1-3 arbejdsdage. 

Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-nummer. Når vi afsender din pakke, vil du modtage tracking-nummer.

Resten af Europa

Gratis levering med GLS indenfor 7 arbejdsdage. I lande hvor ordren skal igennem tolden, må der forventes længere leveringstid. 

Retur

14 dages fuld returret 

Når du handler online på www.shoebizcopenhagen.com, har du 14 dages fuld fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb, og derefter returnere vare(r) til os. Din returret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre, men leveres separat, eller et produkt der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det sidste produkt. For at udøve fortrydelsesretten, skal du udfylde medsendte returseddel og vedlægge den varen(ne), som sendes retur inden 14 dage efter modtagelsen.

Retur-adresse

Hvis du fortryder dit køb, skal varerne returneres til: 

Textile Logistics Denmark
C/O Gardenia Copenhagen
Rømersvej 31
7430 Ikast

Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken / varerne, indtil vi modtager den. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Du skal betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder.

Vigtigt: Vi forventer, at du så hurtigt som muligt returnerer pakken / varerne, efter du har givet meddelelse herom, og du skal returnere dem inden for 14 dage.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD.

 

Dokumentation af dit køb

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får udbetalt det beløb tilbage, du har betalt til os ved købet. Beløbet overføres altid til samme betalingsmiddel som du har betalt for købet. Har du for eksempel betalt med kort, udbetales købesummen til det betalingskort, du brugte.

Bemærk: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis produktet er forringet, fordi:

- Du faktisk har taget varen i brug

- Varen er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for den

- Du har håndteret varen på anden måde end var nødvendig for, at du kan bestemme egenskaber og kvalitet.

 

Fortrydelsesret ved brugte varer 

Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt kan den fortsat returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må man i princippet kun tage varen i øjesyn, altså afprøve sit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren som skal betale for en evt. værdiforringelse og den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for den i et videre salg.

Reklamation - hvis der er noget galt med produktet 

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelregler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret. Du kan enten få en defekt vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal kontakte os inden "rimelig tid"

Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: gardeniacopenhagen@gardenia.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.

Du kan enten returnere reklamationen ved at aflevere den i vores fysiske butik, eller sende  den til samme adresse:

Gardenia Copenhagen
Gammel Kongevej 107
1850 Frederiksberg C
CVR-nr. 76 24 69 12 
Email: gardeniacopenhagen@gardenia.dk

Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug venligst vores returseddel, da det letter vores sagsbehandling, og minimerer behandlingstiden for klagen.

Ved begrundet klage refunderer vi rimelige fragtomkostninger 

Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken / varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking nummer.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.

Der er i Januar 2016 vedtaget ny lovgivning ift. forbrugerklageloven. I tilfælde af reklamation eller andet vil vi altid hjælpe. I tilfælde af at parterne ikke kan blive enige, henviser vi til EU kommisionens hjemmeside - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Er du i tvivl?

Hvis der opstår yderligere spørgsmål, henviser vi vores kundeservice: gardeniacopenhagen@gardenia.dk.